The Best Niddi



hej hej jag heter The Best Niddi och jag är den andra bästa ministranten (efter Paula).
Jag har varit ministrant i över 4 år.
Det har varit jätte kul.
Jag brukar vakna varje lördag och söndag kl.08.00 typ för att gå till kyrkan.
På lördag går jag på ministrant undervisningen och det är jätte kul jag brukar också stanna längre för att lära mig mer, jag hjälper också till i kyrkan t.ex nu ska vi göra ett rum att plugga i.
Jag hjälper prästen i mässan och det är kul, han är en väldigt bra präst.
På söndag brukar jag gå på söndags skola och sedan på mässan.
Det är faktiskt jätte kul och ibland brukar jag hjälpa en bra vän med en undervisning hon håller för små barn.
Mässan är också kul, jag brukar hjälpa prästen då och då.
Men jag har det jätte kul på ministrant undervisningen och paula är en väldigt bra lärare.
Hon lär oss på ett kul sett asså istället att sitta och läsa bibeln så kanske vi kan göra lekar t.ex fråge sport det är jätte kul, eller tidnings leken.
asså jag lär mig jätte mycket och jag är stolt över att vara en ministrant.
Kom ihåg jag kommer TVÅ:a som bästa ministrant (efter paula)
det var allt från mig hej då :D
Och glömmde säga att jag älskar dig paula.


2 kommentarer:

naaw va gulli du är niddi... du kanske blir helgon en dag :o)

bra ord men Näst bästa ministranten hallå vi finns också!!!!!!!!!

;)