Vilka är vi?

-->Moi

Jag får nog vara den första som presenterar sig på vår nya "ministrant" blog. Den här bloggen är gjord av några flitiga barn och ungdomar som vill dela med sig av sig själva och sina kunskaper, i hopp om att det kan hjälpa andra och varandra finna svar. Än så länge är det okänt hur många som kommer att vara aktiva med att hålla lågan tänd men jag är definitivt en av dem. Mitt namn är Paula och jag är den äldsta (och smartaste) i gruppen. Förutom att skriva här, så pluggar jag till psykolog, så att jag en dag kan få kunskap om hur man gör folk galna... jag menar glada.

Min allra bästaste av bästast helgon är
Moder Maria
, men i min topplista ingår även

St. Christopher (eftersom jag kör som en wacko),
St. Antonius (utan hans hjälp skulle jag inte hitta någonting), och
Aposteln Paulus (av den enkla anledningen att jag är döpt efter honom)


På morgonen, när jag vaknar, eller precis gått hemifrån, ber jag: "... Må fadern som har skapat mig- välsigna mig, Må Anden som bor i mig- vägled mig, Må Sonen som har dött för mig- beskydda mig."
Och på kvällarna är det den gamla goda "Fader Vår" och "Ängelns hälsning" som gäller.

Mini-Bloggen kommer att vara en fruktsallad av fakta och personliga erfarenheter... förhoppningsvis kommer resten av truppen att berätta lite om sig själva här, varför dem ministrerar, vad som intresserar dem, favorit helgon osv.

Hare gött
/ Paula

1 kommentarer:

Hej hej hur går st. Antonius bönen?


från en tjej som är väldigt slarvig. Hmmm undrar vem dt e?